Świetlica socjoterapeutyczna „Zaczarowany Zakątek” to miejsce stworzone specjalnie dla dzieci. Wychowawcami są ludzie z pasją, kochający pracę z dziećmi, z energią i entuzjazmem prowadzą zajęcia.
W naszej świetlicy każde dziecko otrzyma wsparcie, pomoc w odrabianiu lekcji. Jest to zaczarowane miejsce, gdzie smutki zmieniają się w radość, złość i lęk wyciszają się.
Dzieci mają możliwość uczenia się nowych umiejętności, potrafią nawiązywać pozytywne relacje, zawierać przyjaźnie, uczyć się akceptacji i szacunku do innych. Dzięki różnorodnym zajęciom rozwijane są zdolności dzieci i odkrywane nowe talenty. Poprzez kreatywne zabawy, każde dziecko uczy się, jak ciekawie można spędzać czas.
Atrakcyjnie przygotowane zajęcia socjoterapeutyczne sprawiają, że uczestnicy nabywają wiedzę z zakresu profilaktyki uzależnień, mogę skorygować niepożądane zachowania, budować poczucie własnej wartości. W ramach zajęć świetlicowych organizowane są też wycieczki w ciekawe miejsca i różnorodne atrakcje, sprawiające, że dzieci przeżywają niezapomniane chwile.
Informujemy, że od 14 kwietnia 2015r. w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Będzinie organizowane są zajęcia w ramach świetlicy socjoterapeutycznej dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych z terenu miasta Będzina. Zajęcia w świetlicy odbywają się we wtorki, środy i czwartki w godzinach od 16:00 do 19:00 . Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowaną kadrę Stowarzyszenia Zaczarowana Pomoc.
Celem prowadzonych w świetlicy zajęć jest kształtowanie osobowości oraz wspieranie i stymulowanie rozwoju społecznego dzieci przejawiających zaburzenia w zachowaniu a przede wszystkim nauka dzieci współżycia z ludźmi, radzenia sobie z rozwiązywaniem problemów bez nadmiernego napięcia emocjonalnego oraz umiejętności dokonywania wyboru tego, co jest dla nich dobre i zdrowe.
Cele programu:
- poprawa społecznego i emocjonalnego funkcjonowanie dzieci i nauka nowych umiejętności społecznych,
- wyrównywanie szans edukacyjnych
- pobudzanie i rozbudzanie aktywności dzieci
- nauka wychodzenia z ról niekorzystnych dla dzieci,
- nauka rozpoznawania i wyrażania emocji,
- stworzenie możliwości odreagowania napięć oraz wyzwalania emocji,
- rozwijanie zdolności akceptacji siebie i innych oraz empatii,
- poznawanie przez dzieci swoich mocnych stron, budowanie pozytywnego obrazu siebie,
- nabycie umiejętności rozwiązywania konfliktów,
- rozwijanie asertywności, uczenie się mówienia „nie”,
- nauka spostrzegania zagrożeń,
- nauka umiejętności organizowania i planowania czasu wolnego,
- poznanie przez dzieci metod radzenia sobie ze stresem,
- aktywizacja środowiska lokalnego poprzez zaangażowanie w codzienną prace wolontariuszy,
- nawiązywanie współpracy z rodzicami dzieci, z pedagogiem szkolnym, nauczycielami oraz innymi instytucjami ze szczególnym uwzględnieniem pomocy rodzicom we wspieraniu dzieci w rozwoju społecznym, emocjonalnym.
Założone cele realizowane będą dzięki opracowanemu przez specjalistów programowi oraz co najważniejsze osobisty kontakt opiekunów z dziećmi.
Bloki zajęciowe:
- Integracja,
- Poznajemy siebie i innych,
- Budowanie pozytywnej samooceny,
- Moi najbliżsi – rodzina,
- Nasze uczucia,
- Asertywność,
- Skuteczna komunikacja,
- Rozwiązywanie konfliktów,
- Radzenie sobie ze stresem,
- Profilaktyka uzależnień
- Powstawanie i przebieg uzależnienia.
- Ukazywanie negatywnych skutków narkomanii, alkoholizmu i palenia papierosów.
- Społeczne, zdrowotne i rodzinne skutki narkomanii, nikotynizmu i alkoholizmu.
- Ukazywanie pozytywnych cech zdrowego stylu życia.
- Planowanie i realizowanie swojego czasu wolnego.
- Radzenie sobie w sytuacjach trudnych i umiejętność szukania pomocy.
Zajęcia prowadzone są trzy razy w tygodniu po trzy godziny. Liczba dzieci w grupie wynosi od 10 do 12 osób. Raz w miesiącu będą realizowane spotkania dla rodziców. Współpraca z rodzicami umożliwi bliższe poznanie sytuacji dziecka oraz pozwoli na wspólne ustalenie sposobów pomocy dziecku.
Rekrutacja uczestników zajęć dokonywana będzie na podstawie:
- analizy dokumentów,
- rozmów z pracownikami socjalnymi Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i asystentami rodziny
- rozmów indywidualnych z rodzicami, wychowawcami klas.
- w porozumieniu z pedagogami szkolnymi.
Kryterium doboru uczestników zajęć do poszczególnych grup stanowić będzie:
- rodzaj przejawianego zaburzenia w zachowaniu,
- stopień zaburzeń emocjonalnych,
- funkcjonowanie w zespole klasowym, grupie rówieśniczej,
- sytuacja rodzinna,
- wiek dziecka.
Kontakt:
tel. 32 296 21 50
e-mail: